Med blandede følelser.......igen......
Søndag den 27. januar var Thy 2 i kamp mod Lemvig i Mesterrækken. Med 7 reserver (SYV) var vores forventninger til resultatet ikke store. Med et nederlag på 2,5-5,5 kunne vi dog køre fra Lemvig med æren i behold.

På bræt 1 og 2 var undertegnede og Svend Aage oppe mod de to stærke Lemvig folk Arne Præstholm og Bent Olesen. Desværre gav ingen af os de 2 værdig modstand. I starten af midtspillet forærede jeg Præstholm en springer i en ellers lige stilling og 5 min senere mistede Svend Aage et tårn i en skak. Så 2-0 til Lemvig. På 3 bræt stod Torben rigtig godt, havde både merbonde og initiativ. Desværre røg der en officer og Torbens aktive stilling brød hurtigt sammen.

På 4 bræt var Henning oppe mod den stærke Morten Jensen (1811). På trods af at Henning var under med over 400 rating point kæmpede han bravt og der blev taget remis i en stilling hvor Henning stod lidt i overkanten. Flot! På 5 bræt Fik vi også 0,5 point. Hans Jørgen havde initiativ mod Ole Carstensen, men Carstensen havde held til at jage Hans Jørgens dronning rundt. Hans Jørgen kunne ikke rigtig finde den rigtige plan og valgte at tilbyde remis, hvilket blev accepteret.

På bræt 6 kom Finn ikke rigtig i gang og måtte opgive uden rigtig at ha` fået gang i sit spil. På 7 bræt kom dagens eneste Thy sejr. Kent udnyttede lidt slapt åbningsspil fra Peder Frøjks side og fik efterhånden et godt pres. Med tårne i en åben B-linie kunne Kent trænge og vinde et par vigtige bønder. Til sidst gik en bonde i dronning og Frøjk valgte at opgive. Mogens fik på 8 bræt vores sidste ½ point. Mogens vandt hurtigt en bonde, men modstanderen havde et stærkt løberpar og remis var vist ok.

Efter de første 5 runder ligger vi sidst med 12½ point. Men alle har kæmpet godt hver gang og kikker man på forventet score contra point er vi rigtig godt med. Men den står nok på A-rækken næsten år. Heldigvis fristes man til at sige! 16 mand til søndagskampe er lige i overkanten for vores klub!

Egon Madsen, holdleder Thy 2