Referat af generalforsamling 2008

Formanden Jens Grud Sørensen kunne i sin beretning for året 2007 konstatere at året havde været særdeles vellykket for Thy Skakklub.

Klubben havde ved årsskiftet 2007/8 39 medlemmer, en fremgang på 4 i forhold til sidste år, hvilket indebar at klubben var den femtestørste i 9 hovedkreds (de gamle amter Viborg og Ringkøbing), efter Viborg, Kjellerup, Herning og Skive.Fremtiden ser dog ikke alt for lys ud, da den aldersfordeling vi ser i øjeblikket, ikke er særlig "fremtidsorienteret", man kunne knytte et spinkelt håb til det forhold at der nu er kommet en skakspalte i "Thisted Posten", og at det nu snart vil være muligt at blive "netmedlem", (spille skak over nettet) af Dansk Skak Union.

Alle klubbens 3 hold var som deltog i 9 hovedkreds' holdturnering var endt som nummer 1 i deres respektive grupper.
1' holdet var rykket op Dansk Skak Unions holdturnering, 2 division. Topscorere på holdene var på 1' holdet Jens Madsen og Jens Grud Sørensen med 5½ point (af 7), på 2' holdet Poul H Ladefoged med 5 point af 5, hvilket indbragte en velfortjent præmie, på 3 holdet var Søren Fredsø topscorer med 4 point af 6.

Af lokale turneringer havde der været 18 deltagere i "Thy Open", heraf 8 deltagere i 1' klasse som viste sig at slutte meget jævnbyrdigt med 4 mand på en delt 1' plads med 4½ point, Per Petersen, Rasmus Christensen, Sv Å Ubbesen og Jens Grud Sørensen. 2' klasse havde Jesper Nielsen som vinder med 6 point, Tue Bach nummer 2 med 5½ point.

Klubturneringen havde haft 22 deltagere, igen var første klasse en jævnbyrdig affære, 1-3 Per Petersen, Hans J Ravnborg, Jens Grud Sørensen med 5½ point. - anderledes i 2 klasse, her vandt Egon madsen med 6 point foran Uffe Kallenbach med 5 point og Poul H Ladefoged med 5 point.Lynskakturneringen "Thy Lyn" havde haft 16 deltagere, Senad Huskic suveræn vinder med 8½ point af 9, nummer 2 Bent Olesen, Lemvig 7 point. 2 præmiegruppe Kristoffer Søholm, Morsø 5½ point.Som traditionen foreskriver sæsonen blevet afsluttet med "Thisted Bryghus Cup" på bryghuset, en skakturnering hvor den seriøse skak måske ikke er så meget i højsædet, men som jo sædvanligvis bliver ganske underholdende.Formanden udtrykte stor tak til Bryghuset for stor velvilje gennem mange år.

Økonomisk havde det været et godt år for klubben, regnskabet viste et pænt overskud, og klubben må anses for meget velkonsolideret. Formanden udtalte mindeord over Eigil Vestergård som var afgået ved døden i maj måned, men som lige nåede at fuldføre "Thy Open". Til slut blev der uddelt en række præmier til medlemmer som på forskellig vis havde markeret sig i årets løb.

Alle valg var genvalg, hvorefter bestyrelsen uændret består af Freddy Holler, Jørgen Thomsen, Peter Madsen, Peter Klemensen, formand Jens Grud Sørensen, bestyrelsen konstituerer sig ved første møde.