Velkommen
Velkommen til Thy skakklubs hjemmeside. Vi spiller skak hver mandag kl 19,30-24,00. Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubafterner til en snak og måske et spil skak, eller skulle man ønske mere information at kontakte vores formand Jens G Sørensen på tlf (97)961656 mail

Klubbens adresse:
Plantagehuset
Plantagevej 18
7700 Thisted

Søndag den 16.11.2008

I 2. runde havde vi besøg af Jetsmark 2 i Plantagehuset. Igen var der lagt op til en jævnbyrdig affære, men med ikke mindre end 4 afbud hos udeholdet var vi vel lidt optimistiske, og det lykkedes os da også at få halet en 5-3 sejr i land primært ved en god indsats på de nederste brætter.

Per var i det fredelige hjørne. Et hurtig dronningafbytning og en nogenlunde lige stilling blev ikke uventet til et halvt point. Jeg selv (Jens Madsen) kom på hælene mod en hurtigt og aggressivt spillende modstander. Jeg spillede upræcist i en lidt presset stilling, der dog ifølge computeren var fuldt forsvarsdygtig ved korrekt spil og blev derefter regulært kørt ud af brættet.

Kais parti var meget lukket langt hen ad vejen. Modstanderen forsøgte med bondestorm mod Kais konge, men Kai forsvarede sig godt og dækkede sin kongestilling ind. Der blev taget remis i en lige, men egentlig spændende stilling, men Kai ville selvfølgelig gerne på tavlen efter nederlaget i den første kamp. Tummas fik hurtigt en behagelig stilling med Hvid i Kongeindisk. Modstanderen kunne ikke stå for presset i længden, og til sidst fik Tummas afgørende ført en bonde til forvandling.

Formand Jens fik afslået en lidt halvtvivlsom gambit i åbningen og fik en fornuftig stilling. Modstanderen ville spille over hele brættet og susede frem med bønderne overalt. Det gav bagslag, da Jens trængte ind i hans pivåbne stilling og vandt en officer, hvilket afgjorde partiet til Jens’ fordel.

På bræt 8 havde vi vinden i ryggen. I en lige stilling bukkede Oluf en officer, og situationen så rimelig håbløs ud, da modstanderen pludselig traskede ind i en mat ude midt på brættet. En noget heldig sejr. På bræt 2 sad Senad og arbejdede hårdt med få brikker på brættet. Han afslog remis og blev stædigt ved at presse på i et dronningslutspil, hvor han fik større og større fordel ved omhyggeligt og tilsidst afgørende kunne føre sin g-bonde mod forvandlingsfeltet.

Knap så godt så det ud ved siden af på bræt 1, hvor Ove kom i stormvejr allerede i åbningen, da Henning Rasmussen fra Jetsmark ofrede en officer for en flok væmmelige bønder. Ove blev holdt i et jerngreb hele vejen, kom aldrig rigtig med i partiet og måtte indkassere et af sine sjældne nederlag.

Efter 2 runder indtager vi minsandten 2. pladsen i den jævnbyrdige række. Jævnbyrdigheden illustreres af, at Randers fører rækken med 9½ points efter 2 kampe, mens Jetsmark 2 og Aalborg 2 deler 7.-8. pladsen i bunden med 6 points.

I næste runde 7.12.2008 skal vi på langfart til udekampen mod Skødstrup med IM Jens Kjeldsen i spidsen. Vi håber på en ny jævnbyrdig dyst.

Jens Madsen

Senest opdateret 18 nov 2008

Se indbydelse til Plus Office Cup (PDF)
her