Velkommen
Velkommen til Thy skakklubs hjemmeside. Vi spiller skak hver mandag kl 19,30-24,00. Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubafterner til en snak og måske et spil skak, eller skulle man ønske mere information at kontakte vores formand Jens G Sørensen på tlf (97)961656 mail

Klubbens adresse:
Plantagehuset
Plantagevej 18
7700 Thisted

Mandag den 12 januar
var Thy`s 2. hold kørt den lange tur til Herning for at møde Herning 3. Inden kampen troede vi på en sejr, selv om vi heller ikke denne gang kunne stille i stærkeste opstilling.

På 1. bræt arbejdede Oluf også hårdt for at vinde. Men efter et langvarigt pres igennem det meste af partiet måtte han nøjes med remis. Holdlederen på bræt 2 var måske lidt for fredelig. En relativ hurtig pointdeling blev det til. På det tidspunkt så det også fint ud de fleste steder. Bla. hos Svend Aage på nabobrættet. En tidlig bondegevinst var dog ikke nok til gevinst og det lykkedes Birgit Ditlevsen at snuppe det halve point.

På 4. bræt var Uffe mere effektiv. Efter lidt rodet åbningsspil så Uffe sig ikke tilbage og sejrede relativt sikkert. Også Poul var, vanen tro, sikker. Efter at ha` afslået remistilbud, pressede han i vanlig stil. Og da Hernings Thomas Stubkjær stod over for en hvid bonde på f6 og et ufordriveligt tårn på e7 havde han set nok!!

Knap så godt gik det for Michael. Efter dårligt åbningsspil kom han aldrig rigtig med, selv om han kæmpede længe for sagen. For reserve når 1, Kent Knudsen gik det lige omvendt. Efter fornuftigt Åbningsspil, fandt han ikke rigtig en god plan i midtspillet og stillingen smuldrede for ham. Reserve nr 2, Vangsgaard, havde en omskiftelig aften. Efter at Herning manden havde haft overtaget længe via et par farlige bønder, kom Vangsgaard godt igen, efter at han havde fået bønderne aflivet. En overseelse førte dog til officersstab og de sidste chancer forsvandt da der pludselig var mat på baglinien!!

Altså et smalt nederlag på 3½-4½. Ikke prangende, men vi ligger stadig midt i rækken med 16 point. Ikast 1 fører med 20½, mens Holstebro 2 ligger sidst med 11 point. Næste runde er Tirsdag den 27. januar ude mod Aulum 1.

Egon