Tirsdag den 27.1.2009

Holdskak A-rækken

Også i denne runde var vi fra Thy`s 2. hold på en længere udflugt. Det gjaldt kampen i Aulum mod Aulums 1. hold. Vi var dersværre ramt af et par afbud pga. travlhed og sygdom. Det lykkedes dog at stille et fuldt og, skulle det vise sig, slagkraftigt hold. Kampen så efter ratingtallene jævnbyrdig ud. (3,83-4,17 i forventet score).

På 1. bræt var Oluf underhunden. Rating fordelen til Aulums Keld Sandal Pedersen var næsten 250. Det lod Oluf sig dog ikke gå på af. Uden at ha` været i større problemer sikrede han sig det halve point efter ca 2½ times spil. Også på bræt 2 var Aulum favoritter. Undertegnede kom lidt skidt fra en for mig ukendt åbning. Det lykkedes dog ikke Ivan Hesselholt at bryde igennem og remis nr 2 blev en realitet. På 3. bræt var Svend Aage oppe mod den snart legendariske Aulum formand, Chr Ertbjerg. Ertbjerg var nok mest sulten efter sejren, men efter at han havde afslået remistilbud et par gange, måtte han alligevel dele med den solide Svend Aage.

På 4. bræt var der mere gang i sagerne. Uffe, som har haft en fin sæson, gik frisk til biddet og via en fremskudt fribonde i e-linien fik han presset Jens Ole Sejbjerg så meget at denne tilsidst lavede den afgørende fejl. Også Poul har været fint kørende i år. Aftenen resulterede da også i at hans score nu er 5/5!! Flot! Poul stillede sig op i vanlig stil: Fremstød med h og g bonde og den hvidfeltede løber på a2. Det kunne Lars Bredtoft ikke klare og tabte ret hurtigt en officer. Michael på bræt 6 var måske lidt for fredelig. Et tårnslutspil i overkanten blev ret hurtigt taget remis.

Torben, som vi kunne snuppe fordi resten af 3. holdet havde lagt sig syg, var absolut ikke fredelig. Med de hvide spillede han kongegambit og Aulums Laurids Buskbjerg blev regulært kørt af brættet. På 8. bræt kom Kent, som sædvanlig fristet man til at sige, fint fra åbningen. En officersgevinst glippede dog, men lidt senere kom officeren dog alligevel i posen. Derefter spillede Kent på det sikre og via nogle fornuftige afbytninger kom pointet i hus.

Altså en sikker 6-2 sejr til os. Udemærket resultat. Nu går efter at slutte i top 3. Næste runde bliver mandag den 23 februar hjemme mod Morsø 1.

Egon Madsen, holdleder