Dato 4/2-2009

Holdskak C-rækken

Sidste runde i turneringen blev afviklet i Lemvig. Vi havde fået udsat matchen fra den 27/1-2009 på grund af sygdom.

På 1.bræt spillede Torben Laursen mod Gudmund Olesen. Torben åbnede med en kongegambit og efter et meget stille parti hvor krigen aldrig rigtig brød ud delte de point. Det er ellers ikke Torbens spillestil, at være så passiv.

På bræt 2 vandt Hans Jørgen Christensen efter et langt og udmattende spil. Han var den sidste vi ventede på. Det ligner bestemt ikke Hans Jørgen at trække spillet i langdrag.

På bræt 3 spillede undertegnede et brag af en kamp. Efter 23 træk blev jeg tilbudt remis. På det tidspunkt førte jeg med en bonde og havde også den bedste stilling, men da min tid var knap tog jeg mod tilbuddet.

På bræt 4 hvor Jens Vangsgaard  og Egon Sørensen kæmpede. Jens fik en dårlig start og tabte ret hurtigt en officer og måtte forlade arenaen med et tabt parti.

Slutresultatet blev 2 -2

Henning Jensen, holdleder