Holstebro forårsturnering startet.

Den snart traditionsrige Holstebro forårsturnering startede i går aftes. Selv om Holstebro Skakklub, som desværre mange andre klubber oplever medlemstilbagegang, holder de stadig fast i traditionerne. Og kunne da heldigvis dennegang konstatere en lille fremgang i deltagerantallet i denne lille fem runders alle mod alle turnering.
Blandt deltagerne er 3 fra Nordthy Skakklub at finde. Det er Uffe Kallenbach. Egon Madsen og Hans Jørgen Christensen. Og de fik alle en pæn start på turneringen.
Uffe Kallenbach i basis 2 vandt efter et flot parti, hvor et vedholdende pres fra Uffes side resulterede i at Jan Andreasen, Struer (1641) måtte ofre et tårn på en fribonde. Han valgte dog i stedet at opgive.
Egon Madsen i basis 3 spillede nok lidt planløst og passivt mod Steen Grønborg, Holstebro (1461) men Grønborg var dog ikke helt skarp nok og partiet endte remis, efter en rigtig maratondyst der først sluttede omkring klokken 12.
Hans Jørgen Christensen i basis 5 var oppe mod Kurt Degn, Herning (1207). Hans Jørgen spillede lidt sorgløst i åbningen (spansk) og mistede et par bønder. I slutspillet var Hans Jørgen dog ret så heldig. Kurt Degn, der ellers førte med en bonde fik pludselig fanget sin konge i et matnet og Hans Jørgen tog hele pointet.At hans modstander slet ikke ænsede faren blev tydeligt idet hans sidste træk blev ledsaget af et remistilbud. Hans Jørgen så dog hurtigt gevinsttrækket og afslog.
Alt i alt en god start på for alle tre Nordthyfolk, der således tog 2½ af 3 point med hjem med flot spil af Uffe, mens Hans Jørgen og Egon nok ikke spillede op til deres bedste. Men med 4 runder igen er der masser af tid til at spille sig i form.