Mange remiser i 5 runde af klubturneringen

Der blev spillet mange remiser i aftenenens runde af klubturnering, men det var efter lange spændende kampe i flere af partierne.
I gruppe 1 Mødte Jens med de hvide Egon Madsen i en Siccilianer.Egon kom ud i et vanskeligt tårnslutspil, der længe så ud til at ville tabe. Jens lavede dog en fejl der kostede fribonden og det begyndte at se ud til at Egon kunne holde remis.Senere kunne Egon, efter endnu en fejl af Jens have vundet et tårn men begge parter overså denne mulighed og partiet ebbede til sidst ud i den ventede remis.
Også Uffe Kallenbach og Kurt Rasmussen spillede remis. Per Petersen føjede endnu en pind til stakkitet ved at vinde over Svend Aage Ubbesen, der lavede en række mindre fejl i åbningen, hvilket Per ikke var sen til at udnytte.
Rasmus Christensen kom galt afsted i en hollandsk opstilling mod Oluf Jessen og tabte relativt hurtigt.

I gruppe 2 Vandt Ole Hede Madsen først et par bønder mod Frits Tei og fik åbnet Fritz´s kongestilling. Selv om Fritz i første omgang fik afværget en truende mat, kunne hans stilling i længden ikke holde til de blottelser der var opstået og Ole kunne vinde forholdsvist nemt.
Kent havde de hvide mod Søren Fredsøe, og fik efter nogen lidt særprægede springermanøvrer af Søren en vis fordel, som han dog ikke forstod at udnytte optimalt. Kent spillede en plan som viste sig ikke at føre til andet end en forfladigelse af stillingen, efter en del afbytninger, og stillingen var rimeligt lige da man enedes om remis.
Det mest interessante parti i gruppen var opgøret mellem Poul Ladefoged og Henning Jensen. Det blev en lang sej kamp,hvor en godt kæmpende Henning, hang på og formåede at holde Poul væk fra de store angrebsmuligheder. Først da man kom ud i et slutspil med to tårne og dronning begyndte det at se ud til at Poul kunne vinde. Det lykkedes Poul at blokere en fjen fribone og han begyndte at marchere frem med sine bønder. Han lavede dog en fejl undervejs og Henning kunne med en skak vinde den ene af Pouls fribønder, og siden den anden, hvorefter det ebbede ud i remis.
6 runde spilles på mandag d. 30 oktober.