Alle hold har været i kamp, - vel ikke helt skidt ?

Førsteholdet i 2. division var på en svær opgave på hjemmebane mod det altid stærke og meget homogene mandskab fra Randers Skakklub. Randrusianerne kunne da også drage østpå med en sejr på 5,5 – 2,5 points efter søndagens dyst, hvor kun Ove Kroll og Senad Huskic formåede at vinde deres partier for thyboerne. Per Petersen noterede sig for en remis. Inden den afsluttende fællesrunde i Skørping, hvor modstanderen er Skødstrup ligger Thy placeret midt i rækken på en 4. plads.

I A-rækken, hvor både Thy 2 og Thy 3 befinder sig var der sejre til begge hold. Det var dog lidt skuffende, at Thy 2 kun formåede at besejre Herning 3 så snævert som 4,5 – 3,5, da man på papiret var klar forhåndsfavorit. Tummas Jacobsen og Peter Madsen vandt deres partier, mens ikke mindre end 5 af matchens 8 partier endte remis. Rune Guldager Madsen, Hans Jørgen Raunborg, Uffe Kallenbach, Hans Jørgen Christensen og Poul Ladefoged delte således alle point med deres modstandere.

Klubbens 3. hold fik sæsonens første sejr, da man sikkert slog Skive 3 med cifrene 5,5 – 2,5. Her vandt Rasmus Christensen, Kent Knudsen, Henning Jensen og Svend Aage Ubbesen deres partier, mens Torben Laursen, Jørgen Thomsen og Mogens Møller spillede remis.

Før sidste runde ligger Thy 2 lunt placeret som nummer 4 ud af rækkens 8 hold. 3. holdet lukker trods rundens sejr leddet i bunden af rækken

Jens Madsen