2 Holdet sikrer sig oprykning med en komfortabel sejr i Kjellerup.

2 holdet skulle i går aftes søge at sikre sig oprykning til a rækken med en sejr over Vinderup 1 der vandt den anden b række. Vinderup er desværre lidt hæmmet af kun at være 8 medlemmer, hvilket rammer dem hårdt når der er afbud. Set i det lys er det flot at de, trods det faktum at de ikke kunne stille fuldt hold i en eneste af deres kampe, var i stand til at vinde gruppen.
I går slap heldet imidlertid op idet de denne gang måtte undvære 2 spillere, heraf deres stærkeste kort, der var taget til spanien for at se danmarks vigtige kvalifikationskamp der spilles på lørdag.
Jesper og kent slap derfor for at spille og kunne tilbringe aftenen med at spille lyn og følge holdkammeraternes kampe.
Kampene blev afviklet i meget fine rammer i kulturhuset Al huset i Kjellerup, hvor der samtidigt blev afviklet kampe i både a rækken og c rækken. C række kampene var interessant idet det samtidigt her blev afgjort om 3 holdet kunne beholde deres førsteplads, hvilket det til alt held viste sig at de kunne.

Oluf Jessen på førstebrættet kom lidt galt afsted i åbningen og måtte ofre en bonde,og det så en overgang ikke alt for overbevisende ud, så Oluf var ikke sen til at modtage modstanderens lidt uventede remistilbud.Heller ikke Holdleder Egon Madsen kom helt optimalt fra start han pådrog sig en dobbeltbonde i c linjen og også her så det lidt speget ud, indtil modstanderen lavede et par småfejl, der rettede op på tingene. Også her var det Egon der modtog et remistilbud i en stilling han teknisk set godt kunne have spillet videre på.Men af holdtaktiske grunde var det sikkert ok at modtage.

Hans Jørgen Raunborgs remis kom efter at han længe havde presset modstanderen og forsøgt at vinde, men til sidst ebbede det hele dog ud i et rent bondeslutspil der kun var remis i og en godt kæmpende modstander kunne glæde sig over det halve point. Svend Aage Ubbesen spillede som sædvaneligt forsigtigt og der var vist aldrig det helt store på færde.Så remisen kunne der ikke indvendes det store imod.

Uffe Kalenbach var nok ikke helt uheldig. Et fejltræk i åbningen/det tidlige midtspil kunne nemt have kostet en stilling der skulle kæmpes hårdt for, men modstanderen overså muligheden og Uffe fik hurtigt rettet op på tingene og kom stille og roligt til at stå bedre og bedre, og til sidst gjorde ratingdifferencen vel udslaget.
Poul Ladefoged Vandt,som den eneste kan man vel sige, ret sikkert. Hans modstander kom ud i et sandt stormvejr på kongefløjen og endte med at gå mat.

en samlet 6-2 sejr i en match der fra starten var vippet til vores side, grundet uheldige omstændigheder, men som man,trods de overvældene cifre ikke kan sige at vi vandt sikkert, højest komfortabelt.
Nu venter der en spændene sæson når 2 holdet atter skal i ilden i a rækken en gang i november måned.