Oluf Jessen modtager DSU s hædertegn.

Et af klubbens mangeårige medlemmer, Oluf Jesssen modtog på Dsu s delegeretmøde i påsken Dsu s hæderstegn.
Han Startede skakkarrieren i Nr Nebel Skakklub men kom i 1965 til thy og indmeldte sig i den daværende Thisted skakklub,nu Thy skakklub. Her har han været at finde ved stort set alle arragementer siden.
Oluf har i flere perioder været aktiv i bestyrelsesarbejdet i klubben, og har i en lang periode været formand for klubben (1983-1992 ) Desuden har han i en årrække været redaktør af vores klubblad.
Da man på generalforsamlingen besluttede at gøre en indsats for at få juniorer til klubben sprang Oluf til. og leder nu arbejdet med at få skoleskakken til at fungere, med stor ildhu. I øjeblikket fungerer han desuden som revisor for klubben
Som spiller deltager Oluf trofast i både klub og holdturneringer, hvor han hører til blandt de stærkeste spillere i klubben.Han var således fast spiller på førsteholdet i en lang periode,og er stadig at finde der blandt reservespillerne, men spiller nu fast på førstebrættet på andetholdet. Han deltager desuden i den øverste gruppe i både klubturneringen og i Nordthy open.
Desuden deltager Oluf ivrigt i den lille klub af pensionister som spiller skak hver torsdag formiddag i plantagehuset.
Der skal lyde et stort tillykke til Oluf, og tilføjes at det er fuldt fortjent at han modtager denne hæder. Oluf har om nogen gjort en stor indsats for skakken.