5-9-2012

Viborg Ny hærvej 2012

4 spillere fra Thy tog i weekenden 31-8 til 2-9 turen Til Viborg for at deltage i denne turnering. Det var Mogens Møller, Michael Christensen, Uffe Kallenbach og undertegnede, Egon Madsen. Turneringen har tidligere været afviklet på hverdags aftner. Men i år har man valgt at prøve med en weekend turnering. Desværre valgte kun 18 spillere at bruge denne weekend til skak i Viborg.

Mogens virkede lidt rusten efter sommerpausen. Flere gode stillinger blev sat overstyr og han måtte nøjes med sammenlagt 1 point. Michael og Uffe var i samme gruppe og var klare favoritter til 1. og 2. pladsen. Det indbyrdes parti vandt Uffe og tog gruppesejren med 4 point. Michael måtte afgive yderligere  et par halve og sluttede med 3 point lige uden for præmierne.

Undertegnede var kommet i øverste gruppe. Klare favoritter til turneringssejren var Claus Støvring, Skive (2057) og Stafan Hansen, Esbjerg (2112). De 4 øvrige spillere havede rating fra 1678 til 1835. Første overraskelse skete dog alledere fredag aften, da jeg besejrede Claus. Lørdag tog Leif Hamborg, Herning (1678) så over. Med en flot sejr over Stefan vare intet afgjort inden søndaghens 2 runder. Inden sidste runde kunne 4 spillere sætte sig på 1. pladsen. Vi blev dog “kun” 3 der måtte dele. Claus kiksede muligheden for en udelt 1. plads ved at tabe til sin klub kammerat Lars Schønning. Jeg kunne også ha`gået alene i front, men blev helt mast af den stærke Stefan Hansen. Således sluttede Clauys, Stefan og undertegnede alle på 3 point og delte turneringssejren. Klart mest tilfredsstillende for mig!

EGON