Klubinfo
Sæsonplan
Hovedkreds

Velkommen
Velkommen til Thy skakklubs hjemmeside. Vi spiller skak hver mandag kl 19,30-24,00. Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubafterner til en snak og måske et spil skak, eller skulle man ønske mere information at kontakte vores formand Jens G Sørensen på tlf (97)961656 mail

Klubbens adresse:
Plantagehuset
Plantagevej 18
7700 Thisted

Søndag den 2.11.2008

tog vi hul på divisionsturneringen 2008-2009. Rækken ser på forhånd meget jævnbyrdig ud, så der er lagt op til nogle tætte kampe, således også i åbningslokaldysten mod vore gamle venner fra Skive. Ratingtallene spåede en helt lige kamp, og slutresultatet 4-4 var der ikke så meget at sige til. Det viste sig, at vi var bedst på de øverste brætter, mens det så lidt mere broget på den nederste halvdel af holdet.

Vi kom bagud 0-2 ved familien Jessen. Oluf som sort i dronninggambit mod Lars Schøning, hvor Oluf aldrig rigtig fik gang i brikkerne og pådrog sig rigeligt med svækkelser og mistede afgørende materiale. Kai gik helt bag af dansen mod Henrik Smedemark, ofrede materiale i den helt store stil uden at få ret meget for det og måtte tilsidst ned med nakken. Bedre så det ud på bræt 1, hvor Ove stjal en bonde i åbningen fra unge Thor Hammershøj, der herefter blev manøvreret stille og roligt ud af brættet.

På bræt 7 mødte formand Jens Mirsad Subasic i et livligt parti, som det var svært at vurdere. Jens så dog ud til at have teten, men noget afgørende var der vist ikke, og tilsidst blev man i en stilling med uligefarvede løbere enige om remis. Tummas mødte Skives formand Claus Støvring, der noget usædvanligt spillede stille og roligt mod Tummas’ sicillianske åbning. Han plejer ellers ikke at gå af vejen for et godt slagsmål. Han lagde dog et vist pres på Tummas, og uden at referenten helt kan gøre rede for de konkrete omstændigheder manglede vor mand pludselig en officer, hvad der selvfølgelig var helt afgørende.

På bræt 3 mødte den anden Jens (Madsen) Erling Møller Nielsen, der gik frisk til sagen med bondestorm mod Jens’ korte rokadestilling. Efter dronningafbytning fik Jens dog konsolideret stillingen og vandt en bonde med en lille kombination. Senere røg der et par bønder mere i posen, og forbundne fribønder på kongefløjen endte med at sætte Erling mat. 2 x Per mødtes på bræt 4 i noget, der så ud til at blive en rigtig langgaber, da Nielsen fra Skive valgte afbytningsvarianten i Slavisk (1.d4 d5 2.c4 c6 3.cxd5 cxd5) mod vores Petersen. Senere ofrede skibonitten dog materiale mod at få tryk på dronningfløjen, og det så lidt presset ud for ”vores” Per. Partiet ebbede dog i Nielsens tidnød ud i remis ved evig skak.

Senad spillede stille og roligt mod Michael Glibstrup, og der så ikke ud til at være det helt store på færde. Glibstrup kom dog i problemer og så sig nødsaget til at ofre en kvalitet, og Senad kunne langsomt men sikkert gøre den materielle overvægt gældende og sikre os det uafgjorte resultat på 4-4.

De øvrige resultater i rækken var også meget jævnbyrdige – således har Randers og Skødstrup lagt sig forrest, da begge klubber vandt deres kampe med 5-3.

Jens Madsen

Senest opdateret 03 nov 2008

Se indbydelse til Plus Office Cup (PDF)
her