Klubinfo
Hovedkreds
Arkiv

Velkommen
Velkommen til Thy skakklubs hjemmeside. Vi spiller skak hver mandag kl 19,30-24,00. Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubafterner til en snak og måske et spil skak, eller skulle man ønske mere information at kontakte vores formand Jens G Sørensen på tlf (97)961656 mail

Klubbens adresse:
Plantagehuset
Plantagevej 18
7700 Thisted

Mandag den 3.11.2008

startede holdturneringen for Thy`s 2. hold i A-rækken. 1. runde var på hjemmebane mod Ikast 1. På papiret en lige kamp med forventet score 3,73-4,27.

På første bræt kom vi ikke godt fra det. Hans Jørgen Raunborg mistede allerede i åbningen sin dronning og det stod 0-1 efter 15. min spil! På 2. bræt så det straks bedre ud. Oluf var ivrig efter at gentage sin gevinst fra sidste sæson mod Ikast-formanden Henning Pedersen. I en fordelagtig stilling gik Oluf dog galt i byen og måtte indkassere et nul. På 3. bræt var den også gal. Holdlederen kendte ikke åbningen og kom aldrig igang. Efter ca. 20 træk truede mat og så var det slut.

Så gik det straks bedre på 4. bræt. Svend Åge kom i slutspil med merbonde. Men det var uligefarvede løbere og selv om Svend Åge prøvede ihærdigt blev det "kun" til det halve point. Også Uffe fik remis. Referenten så ikke hvad det skete, men pointet tæller jo allegevel!

Som kommer vi til bræt 6-8, hvor vi fik fuld gevinst. På 6. bræt vel Poul dog noget heldig. Med en halvdårlig stilling og en bonde under, var Poul i stor problemer. Men Ikast´s Poul Krabbe bukkede i begyndende tidnød en officer. Det udnyttede Poul og sikrede os hele pointet. Også Freddy fik en officer. Dog hvor han stod i overkanten. Herefter opgav Jørgen Rasmussen klogeligt! PÅ bræt 8 var der ikke meget tvivl om udfaldet. Michael pressede på dronninge fløjen og vandt et par bønder og siden en officer. Så gad Henry Kirkegård ikke mere!!

Altså en lige kamp, hvor vi ikke var uheldige med 4-4. Øvrige resultater kan ses på: www.9hk.dk, hvor man også kan se ratingtal, forventet score osv. Næste runde for A-holdet bliver Torsdag den 20 november ude mod Viborg 3.

Egon Madsen

Senest opdateret 08 nov 2008

Se indbydelse til Plus Office Cup (PDF)
her