Velkommen
Velkommen til Thy skakklubs hjemmeside. Vi spiller skak hver mandag kl 19,30-24,00. Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubafterner til en snak og måske et spil skak, eller skulle man ønske mere information at kontakte vores formand Jens G Sørensen på tlf (97)961656 mail

Klubbens adresse:
Plantagehuset
Plantagevej 18
7700 Thisted

Mandag den 8 december

skulle Thy 2 i ilden for 3 gang i denne sæson. Efter en uafgjort og et knebent nederlag skulle vi gerne ha` en sejr mod Holstebro 2, som inden kampen lå på rækkens sidsteplads med 5½ point. Desværre var vi ramt af afbud fra 3 spillere, men reservene var heldigvis på mærkerne!

På 1. bræt var undertegnede oppe mod Holstebros formand Sigurd Rindom. Rindom er en strærk spiller og jeg kom ikke for godt fra åbningen. Jeg kom dog bedre med i midtspillet, men i afviklingen til slutspil blev jeg i en materiel lige stilling fuldstænding udmanøvreret!
Svend Aage havde også skrap modstand i den unge Mads Svendsen. Også her var vores mand godt med, men en fejl tilsidst resulterede i et nul også her.

Bræt 3, Uffe, spillede et spændende parti mod Jacob Nygaard, som efter mange års fravær er vendt tilbage til Holstebro Skakklub. Nygaard spillede som sædvanlig aggressivt, men Uffe svarede godt igen. Pludselig lavede Nygaard en grov grov fejl og pointet kom til Thy. Poul viste igen stor sikkerhed.(Nu 3 af 3). Et uligefarvet løberslutspil med 2 merbønder blev sikkert ført til gevinst.

Freddy var i det meste af partiet mod Steen Grønborg nede med en bonde, men i tårnslutspillet kunne Grønborg ikke komme igennem og man delte. På 6. bræt var Rasmus trådt til og i vanlig stil angreb Rasmus og vandt hurtigt afgørende materiale.
Den i sidste øjeblik indkaldte Hans Jørgen, fik en lidt heldig remis mod Jens Lindhardt. I slutspillet overså Holstebro manden en mat i 3 og Hans Jørgen kunne derefter sikre det halve point.

På det nederste bræt havde Henning en drabelig kamp mod Bjarne Christiansen. Christansen angreb og Henning var i store problemer. Men Holstebro-manden kunne ikke bevare overblikket og da røgskyerne lettede havde Henning afgørende materiale overvægt.

Altså 5-3 til os. (Med 2½ point af de 3 reserver). Et resultat, som vi kun kan være tilfreds med. Vi var vist lidt heldige í flere partier!! Vi ligger nu på 4. pladsen med 12½ point. Holstebro 2 og Herning 3 ligger sidst med 8½, mens rækken føres af Vorgod 1 med 15. Vores næste kamp er ude mod Herning 3 mandag den 12-1-2009.

Egon

Senest opdateret 14 dec 2008