Mandag den 9-3-2009

Dette var dagen for sidste runde i A-rækken. Inden aftenens kampe lå vi på 2. pladsen 4 point efter Ikast. Så oprykningschancerne var langt ude i teorien. Med vores indsats i kampen mod Vorgod er det vist også bedst vi bliver i A-rækken!

Oluf kom slet ikke i gang mod Peder Brøgger. Brøgger angreb på kongefløjen fra start og Oluf kom aldrig med i partiet. Ikke meget bedre gik det holdlederen mod Vorgods Mogens Poulsen. Efter slapt åbningsspil var jeg kommet godt med igen, men en simpel kombination fra Poulsens side gav ham en kvalitet. En fordel som den rutinerede Vorgod mand sikkert omsatte til gevinst.

Svend Aage var nok en gang i det fredelige hjørne. Et lidt halvhjertet forsøg på kongeangreb endte med dronningeafbytning og man enedes om at dele. Aftenens positive indslag stod Uffe (nok en gang) for! Vorgods Poul Ehlers Nielsen hjalp dog godt til ved at forære Uffe en officer efter få  træks spil! Freddy på 5. bræt fik heller ikke så meget ud af det. Efter forsigtigt åbningsspil fra begge sider drev han ind i en passiv stilling, tabte en bonde og måtte til sidst strække våben.

På 6. bræt spillede Michael frisk til. Han ofrede en officer, det så chancerigt ud men han fandt ikke den vindende fortsætelse som han mente var der. Og med en officer under kunne han opgive. Torbens parti så længe lige ud, men pludselig røg der en officer og så var det slut. På 8. bræt var Hans Jørgen oppe mod den langt højere ratede Jacob Andensen. Hans Jørgen kom under hårdt pres og måtte give 2 lette for et tårn. Han kæmpede dog videre og kunne pludselig med en smart kombination vinde det tabte materiale tilbage. Med dronning og ulige farvede løbere enedes man hurtigt om remis.

Altså en snitter på 2-6. Dog fremgang fra sidste sæson hvor vi tabte ½-7½ mod samme modstander! Set samlet må sæsonen dog betegnes som godkendt. Vi sluttede som nr 4 med 30½ point. Oprykker blev Ikast 1 med 36½. Ned i B-rækken rykker Holstebro 2 og Morsø 1 begge med 21 point. Topscorer blev Uffe med flotte 6/7. Poul scorede ligeledes flot med 5½/6. Resten scorede 50% eller under. Holdlederen siger med disse ord tak for sæsonen og på gensyn næste sæson, som jo nok bliver den sidste i den nuværende 9. hovedkreds.

Egon Madsen, holdleder