Sidste runde af klubturneringen ramt af en del afbud

Sidste runde af klubturneringen blev ramt af en del afbud, faktisk spilledes kun 1 af de planlagte 4 planlagte partier i gruppe 2 igår. Et var dog afviklet på forhånd.

I Gruppe 1 cementerede Per Pedersen sin sejr med at afslutte sit stakit, denne gang mod Rasmus. Per fik tidligt en lille fordel,og det var nok til han stille og roligt kunne køre den hjem.
Egon Madsen har haft en rigtig god turnering, vist også et stykke over egen forventning. Med fem point besatte han suverænt andenpladsen. I gårsdagens parti mod Oluf havde han dog alt det held der skulle til da Oluf klattede en god stilling væk og endte med at blive sat kvalt mat.
I partiet Kurt Rasmussen-Jens Sørensen blev der spillet en rimeligt fredelig remis. Der var vist ikke det store på færde på noget tidspunkt. Det halve point var nok til at Jens kunne bestætte 3 pladsen med 4½ point. Der er bare et udsat parti tilbage i gruppen, men resultatet af dette kan ikke ændre noget ved de tre øverstes placeringer.

I gruppe 2 blev der som nævnt bare spillet et parti. Tidligere vandt Tue Bach et fremskudt parti mod Søren Fredsøe.
De to af de tre formodede præmietagere Freddy Holler og Poul Ladefoged tog remis efter at Poul vist havde haft de bedste gevinstchancer.
Der er stadig en del udsatte partier i gruppen, men alt tyder på at de tre som hele tiden har været sandsynelige præmietagere i gruppen også ender på sejrspodiet.Dog kan Søren Fredsøe stadig nå at blande sig i præmiefeletet. Resten er mere eller mindre hægtet af førergruppen.