Holdturneringen 2006/2007 gav hele 3 førstepladser og to gange oprykning

Thy skakklub kan se tilbage på sæsonen 2006/2007 med stor tilfredshed. Hele 3 førstepladser og to gange oprykning blev status efter den sidste holdkampsrunde. Torsdag måtte 2 holdet ud i en oprykningskamp med Vinderup 1, og også denne kamp blev succesfuldt overstået med en sejr på hele 6-2.

1 holdet er dermed attter at finde i 2 Division, og 2 holdet rykker op i a rækken igen, og slog med de overlegne cifre i løbet af sæsonen,fast at de hører til i a rækken.

1 holdet tabte kun en enkelt af de syv kampe da de lidt overraskende på udebane måtte se sig besjret med 3½-4½ mod Skive 1 i fjerde runde. 2 gange lavede de fuldt hus med 8-0. Det var i første runde mod Viborg og igen mod Struer i femte runde.Også de slog efter denne sæson fast at deres naturlige plads er i 2 divison.

Topscorer på 1 holdet blev Jens Madsen og Jens Sørensen med 5½ point efterfulgt af hele 3 spiller på 5 point, Det var Ove Kroll, Poul Steen Holm Grabow og Senad Huskic.

På 2 holdet tegnede der sig et tilsvarende billede. Antallet af reserver var ikke så højt som før set, og de faste spillere gjorde generelt en god figur.Fem sejre ud af fem mulige og med den laveste sejr på 5-3 i anden runde mod Gudenådalen vidner om en klar overmatching i forhold til de øvrige hold i gruppen, hvilket ratingdifferncerne naturligvis også bekræftede

Helt suverænt klarede Poul Ladefoged det med 5 af 5! på 6 bræt og også Uffe Kallenbach kan se tilbage på holdturneringen med tilfredshed efter 4 af 6 uden nederlag.

Heller ikke 3 holdet havde mange nederlag at ærge sig over i denne omgang. Det blve til et enkelt nederlag i første runde mod struer. 2 uafgjorte mod lemvig og Viborg og 3 sejre hvilket viste sig at være nok til en førsteplads da det ikke lykkedes hverken struer eller aulum at opnå mere end 2½ i deres sidste kampe.At heldet nok var lidt med holdet, da Viborg kom til at stille forkert op og dermed mistede et point til os i et parti de egentlig havde vundet gør jo ikke sagen værre.

Søren Fredsøe blev topscorer med 4 af 6 efterfulgt af Henning Jensen med 3 af 4.
Nu venter der en spændende sæson for de tre hold,når holdturneringen starter igen til november.

Resultater og individuelle scorer for de tre hold kan ses her